marți, 16 septembrie 2008

Puzzle

Pornind de la premisa ca ati vrea sa va jucati de-a scoala, un joc de copii: "Spune mai departe!"

Ce ii lipseste scolii romanesti?
Scolii romanesti ii lipsesc multe: profesori, pe alocuri, elevi, in altele, resorturi, interactiuni si competenta le toate nivelurile.

Lipsa nu inseamna neaprat absenta. De aceea consider ca scolii romanesti ii lipseste o imagine. Scolile noastre sunt complet instrainate fata de un concept care face cariera in lumea scolara occidentala, nordica sau in cea corporate: BRAND (= putere, notorietate, imagine, succes).

As investi intr-o operatiune de rebranding. In momentul asta, daca ma gandesc la invatamant, la sistem, la oameni, cu greu imi vin in minte atribute definitorii. Notorietatea scolii noastre e aproape nula. Nici la cea asistata nu stam mai bine.

Un brand inseamna valori, pe care oamenii la cunosc si la care au aderat. Noi nu avem asa ceva, Lipseste cu desavarsire o misiune clara si bine comunicata. si lista ar putea continua…

Ceea ce media prezinta despre scoala este o imagine, intr-adevar difuza, dar care se perpetueaza si tinde sa devina stabila. A prezenta un haos total e o alternativa pentru a nu prezenta nimic.

As investi in constructia unui complex de concepte care sa difeneasca in mod clar scoala romaneasca si oamenii ei. Bunele practici, chiar daca exista, sunt nule la capitolul vizibilitate.

Brandul acesta este interfata si pentru cei care nu fac parte din sistem si care, paradoxal sau nu, comunica aceasta institutie.

Desigur, un brand puternic nu e totul, dar, mai ales in contexul "europenizarii" noastre, e esential. Iar exemplele in care calitatea este “salvata” de o imabine puternica si pozitiva sunt multe si de succes chiar.

Niciun comentariu: