joi, 28 mai 2009

Sandi, sa-asculti pe mamica!

Wrong!

Wrong!

Wrong!

Nu, nu e o consolare pentru nefericitii fani ai Depeche Mode, celebra trupa ne-cantatoare a lunii mai.

Nici David depeche-istul nu a ascultat-o pe mamica lui si "a papat cam multa zapada", iar consecinta a fost mai mult decat vizibila: "Sound of the Universe" a fost celebra deja "The silence".
Spaţiere de la stânga la dreapta
Asadar, iata ca vin si momentele in care Sandi nu mai vrea sa o asculte pe mamica. Si de ce ar face-o? Are si el drepturi si libertati, care ii permit sa initieze demersuri exploratorii sau de alta factura.

Pana acum datele problemei sunt clare: Il avem pe Sandi, neascultator si curios, pe mamica si.... da, stiu, lipseste cineva... Cin' sa fie, cin' sa fie?

Personajul colectiv, ca sa avem o nuvela ca la carte. "prosti da' multi" sau "multi da' prosti", "Armata I" sau "Armata a II-a"... Ce conteaza pana la urma, sunt inselatoare cuvintele. Personajul lipsa este SCOALA, reprezentata de doamna educatoare, de doamna directoare si de alta cateva doamne la fel de importante.

Doamnele sunt menite sa trateze dezobedienta lui Sandi, atat timp cat Mamica isi vede linistita de programul de la SPA. Numai ca si doamnele s-au cam plictisit, au obosit de la caldura si ii acorda nitelus cam multa libertate lui Sandi la gradinita. El fiind un copil neascultator, dar totusi responsabil, isi ia rolul in serios si vrea sa se joace un pic de-a scoala, asa cum fac doamnele.

Mda, nonconformismul lui Sandi isi spune cuvantul si el abordeaza o tema extracurriculara cam ascunsa la gradinita: SEXUL. Stiu, veti spune ca e o tema larga si are neoie de planificare. Da, copilul nu a abordat exaustiv tema, ci s-a concentrat asupra sexului oral. Strategia folosita, interinvatarea.

Pentru a reduce artificialitatea procesului instructiv-educativ s-a decis sa lucreze in mod individual cu colegii si in mediul natural (sau cat de cat, la baie).

Ei bine, Sandi ajunge si la desfasurarea lectiei. Incearca sa isi invete un tovaras de grupa cum sa livreze un sex oral autentic. Copilul se pricepe. Doamna sta in tocul usii si asculta, fara a putea sa dezminta tehnica si continutul. Dupa ce ii da informatiile necesare colegului, aplica principiul legarii teoriei cu practica: il pune pe tovarasul docil sa treaca la fapte. Miscarile mainilor, ale limbii, pasiunea, devotamnetul sunt surpinse integral in lectia de sex oral de la gradi.

Poate veti spune ca nu a procedat bine, ca tema se abordeaza mult mai tarziu, dar argumentele sunt limpezi: Sandi se pricepea foarte bine, erorile nu aveau ce sa caute si asta i-a dat avant sa faca o demonstratie si in fata catorva pustoaice, colege de grupa, evident, interesate de curriculumul ascuns.

S-a intamplat de mai multe ori... spune Doamna... o data i-am vazut si eu... e inadmisibil... si au procedat ca la scoala: i-au facut de ras, i-au plimbat cu urechi de magarus prin toate grupele si apoi i-au dat afara.

Nu stiu daca s-a intrebat cineva (respectiv vreo doamna) DE CE? CAND? CUM? Nuuuuu... Nu avem nevoie... Freud nu e demn de luat in seama. El nu ajunsese la statutul de doamna educatoare omniscienta intr-ale psihologiei copiilor.

Vreti sa stiti ce face Sandi acum?
Face liniste... e la alta gradi... se pregateste de lectie...

Niciun comentariu: